onsdag 15 juni 2011

Skolan

Igår och idag har jag varit på skolan. Vi har bestämt att den första veckan (tre dagar eftersom skolan var stängd på grund av strejken i två dagar) ska vi bara sitta med på lektionerna och observera för att se vad de olika klasserna håller på med. Eleverna är alla jätte duktig och koncentrerade, mycket mer fokuserade än vad jag var i den åldern! All konversation mellen mig och elever går på en sorts blandning av bangla, engelska, teckenspråk och att rita vad man menar. Men det går bättre än vad man kan tro! Idag på rasten lärde 4:orna mig två bangladeshiska lekar till och med! Att vara med barnen gör mig verkligen motiverad till att lära mig mer bangla och jag måste faktiskt erkänna att jag är rätt stolt över hur mycket jag har lärt mig än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar