söndag 12 juni 2011

Framme!

Nu sitter jag vid den valdigt sega datorn i receptionen pa gusets houset vi bor pa tills vi lyckats hyra ett rum.
Resan gick jatte bra, vi blev dock lite overaskade av ett ovantat stopp i pakistan dar 45% av passagerarna gick av. Och planet var innan dess redan halvfullt! Sista biten av resan lag jag och sov over fyra platser, haha.
Framme pa flygplatsen mottes vi av Johannas kompis Shimul och vi gick en bit fran flygplatsen for att ta en buss mot guesthouset. Dar lamnade vi vara vaskor for att ga och ata daal pa ett stalle en b it bort. Shimul har tidigare varit larare och ar involverad i ett bistandsprojekt utanfor Dhaka sa det fans mycket att prata om! Eftersom jag akte flygplan fokyld sa har inte mitt lock for oronen slappt pa ena orat sa det blev valdigt mycket "Vad sa du?'
Innan vi skulle ga pa planet pa arlanda fick jag veta att det ar strejk har sa det ar inte sa manga som arbetar och det ar ratt folktomt pa gatorna om man gemfor i vanliga fall (jag tycker det ar valdigt mycket folk pa gatorna). I nasta inlagg ska jag forsoka lagga upp lite bilder!

Kram Maria 

1 kommentar:

  1. Maria! fint att höra ifrån dig :D (tänkte kommentera (gjorde det också) förra inlägget men det blev knas och allt försvann...) hoppas ditt ont-i-halsen och ditt lock för örat försvinner snart. här är du väldigt saknad och jag förstår inte hur vi klarade det den senaste gången men nu blir vi båda beresta, dock på helt olika sätt men ändå :) det låter spännande iaf. och jag kan knappt vänta på att höra mer! puss och kramar.
    Alexandra

    SvaraRadera