fredag 24 juni 2011

Ojoj

Hej!
Förlåt för att jag har vari så hemskt dålig på att uppdatera. Jag har varit internetlös och dessutom sjuk. I torsdags förra veckan flyttade vi till en lägenhet där vi får bo medan ägaren är i Indien i tio dagar. Samma natt blir jag och Johanna magsjuka och sover i princip genom hela helgen. Man är ledig fredag - lördag här istället för lördag - söndag. På söndagen försöker vi ta oss till skolan ändå men är fortfarande för svaga och jag svimmar nästan på bussen dit. Efter det orkar vi inte göra någonting annat än att ligga i sängen ända fram till på torsdag den här veckan.
I torsdags hade jag min första lektion då jag lärde barnen i trean och fyran om grundfärgerna och att blanda färger. De fick röd, blå och gul och skulle blanda till så många olika färger de kunde. Dom verkade tycka det var roligt och målningarna blev jätte vackra! Här är det inte vanligt att man målar bara med grundfärgerna så jag hoppas dom fortsätter med det på skolan.
I fredags åkte vi, Shimul och två amerikanska studenter som gör sin praktik på Brac, den största NGO:n i Bangladesh ett tåg som gick genom hela Dhaka. Efter det gick vi till en gigantisk galleria och gick på bio. Vi såg en film som är jätte stor här om Bangladesh frigörelse från Pakistan. Det var kul att se en film om frigörelsen som har så stor betydelse här och alla pratar om men filmen var väldigt inriktad på några få personer så man fick inte så stor uppfattning om kriget i stort.
I morgon kommer ägaren till lägenheten hem så idag ska vi flytta. Vi flyttar hem till Farhana, rektorn på Jenniferskolan för att bo där i en vecka. På söndag och måndag är det strejk igen så då är skolan stängd. Vi har istället tänk att planera inför de waldorfworkshops vi tänkt hålla med lärarna.

Massor med kramar Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar